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Novo estudo da Nielsen derruba mitos sobre o público teen

A Nielsen lançou um estudo analisando como adolescentes consomem mídia nos EUA e derrubou alguns mitos. A conclusão geral é que enquanto eles realmente passam bastante tempo no Orkut ou MSN, ainda assistem televisão e escutam rádio, há até a sugestão de que são leitores de jornais (essa estatística eu realmente nunca vi).


O enfoque é nos adolescentes N. Americanos entre 12-17 anos (o que representa 33 milhões de pessoas). Ao contrário de abandonarem a mídia tradicional, as estatísticas subiram cerca de 6% nos últimos 5 anos. Adultos consomem consideravelmente mais televisão.

O documento está dinsponível para download.


Segue abaixo (em inglês), alguns dos achados resumidos em um artigo online:

Key Takeaways

  • Teens are NOT abandoning TV for new media: In fact, they watch more TV than ever, up 6% over the past five years in the U.S.
  • Teens love the Internet … but spend far less time browsing than adults: Teens spend 11 hours and 32 minutes per month online. Far below the average of 29 hours and 15 minutes.
  • Teens watch less online video than most adults, but the ads are highly engaging to them: Teens spend 35% less time watching online video than adults 25-34, but recall ads better when watching TV shows online than they do on television.
  • Teens read newspapers, listen to the radio and even like advertising more than most: Teens who recall TV ads are 44% more likely to say they liked the ad.
  • Teens play video games, but their tastes aren’t all for the blood-and-guts style games: Just two of their top five most-anticipated games since 2005 have been rated “Mature.”
  • Teens’ favorite TV shows, top websites and genre preferences across media are mostly the same as their parents: For U.S. teens, American Idol was the top show in 2008, Google the top website and general dramas are a preferred TV genre for teens around the world.


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